Svi uvek pričaju o web dizajnu, čiji je zapravo zadatak da sve elemente sajta dobro i funkcionalno složi u jednu celinu kako bi web sajt bio bolji, pregledniji, funkcionalniji i jednostavan za korišćenje.

Da bi pri izradi web sajta ostali u tim okvirima osvrnućemo se na 10 elemenata koje svaki web sajt mora imati.

1. Naslovi koji privlače pažnju

Jednom kada klijent poseti vaš web sajt, morate mu ponuditi nešto čime ćete zgrabiti njegovu pažnju, nešto što će mu reći: “Hej, na pravom si mestu!”.

Naslov je taj zbog kojeg će odlučiti da ostane na vašem web sajtu ili će otići na neki drugi kako bi pronašao ono što ga zanima.

Najbolji naslovi su oni koji u samom startu kažu posetiocu sajta (klijentu) kako je vaša firma/brend ta koja zadovoljava njegove potrebe i ima odgovore na njegova pitanja i to u svega 3 do 8 reči.

Podnaslovi mogu pružiti nešto detaljniji opis istog kako bi nadopunili i poduprli izjavu koju ste naveli u glavnom naslovu.

Osim sažetog i jasnog teksta, vaš naslov bi se trebao isticati od ostatka iste podstranice kao glavno obeležje dizajna kojim ćete zgrabiti pažnju klijenta već od samog početka.

2. Linkovi i buttoni prema društvenim mrežama

Danas ne postoji način na koji biste mogli izbeći društvene mreže, a da pri tome promovišete sebe, svoje poslovanje i brend i uspete ostvariti odnos s klijentima.

Dok se pojedine društvene mreže mogu bolje iskoristiti od drugih u različite poslovne svrhe, bitno je aktivno graditi odnos sa svojim klijentima.

Koliko god težili tome da potencijalni klijenti posete vaš web sajt, profil na društvenim mrežama jednako je važan za vaše poslovanje. Njihova međusobna povezanost omogućuje klijentima da budu upoznati sa vašim kompletnim online prisustvom i na taj se način upoznaju sa svime što nudite.

Aktivna prisutnost na društvenim mrežama danas više nije opcija, nego potreba.

3. Jednostavno snalaženje

Ukoliko posetioc vašeg sajta ne može pronaći informaciju koju traži u svega nekoliko sekundi, sajt vam je “zakazao”. Korisnici interneta su posebno nestrpljivi i ako ne pronađu ono što žele u samo nekoliko trenutaka, napuštaju vaš sajt.

Najefektnije snalaženje uključuje jasno istaknute naslove na čiji se klik direktno pristupa informacijama koje opisuju.

Neka vaš sajt sadrži najviše od 5 do 7 kategorija koje ćete jasno istaknuti kako se korisnici ne bi “izgubili” u moru informacija koje im nudite.

4. Verodostojni sadržaji

Koliko puta ste primili mail ili posetili neki sajt koji sadrži hrpu uskličnika, nudi vam kojekakva obećanja i garantuje nešto što je nemoguće ostvariti. Sigurni smo i više nego što možete izbrojati.

Dok garancije i obećanja pojedinih firmi mogu biti i istinita, većina klijenata će zbog navedenih razloga odmahnuti glavom. Pronaći ravnotežu između efikasne prodaje i TV reklame koja “prodaje maglu”, izuzetno je teško.

Kako učiniti svoje poslovanje efikasnim:

  • objasnite prednosti svojih proizvoda/usluga i dokažite njihovu vrednost svojim klijentima
  • ostvarite kredibilitet pomoću onog što ste do sada postigli
  • opišite svoje proizvode i usluge detaljno i iste potkrepite slikama
  • istaknite posebne ponude i akcije
  • postavljajte pitanja kojima ćete podstaknuti klijente na aktivnost, kao npr.:”Jeste li spremni za promene?”.

Ne morate “iskakati iz paštete” kako bi privukli pažnju klijenata. Ono što trebate je biti originalni jer je način na koji im se obraćate jedno važan kao i sam web dizajn.

5. Istaknite svoju lokaciju

Klijenti vas trebaju lako pronaći kada im god to zatreba. Pored navedene adrese, istaknute kontakt forme i broja telefona, na sajtu morate imati kartu (npr. Google Maps) koja će prikazivati vaše sedište/kancelariju.

Karte su efikasne i jednostavne za pregledavanje na uređajima svih veličina, kako na računarima tako i na mobilnima.

6. Istaknuti call to action-i

Čak i sajtovi sa izuzetno dobrim dizajnom ne mogu biti efikasni bez istaknutih call to actiona (onih velikih buttona klikom na koje “preduzimate akciju”, kupujete, želite poslati upit i sl.) koji će navoditi posetioca sajta  i “reći” mu šta dalje.

Na svu sreću, navigacija klijenata u pravom smeru pri njihovoj poseti sajtu  i nije tako komplikovana stvar ukoliko je ono istaknuto i jasno prikazano, npr. “Kliknite ovde i prijavite se još danas!”, “Zatražite besplatne konsultacije”, “Potražimo rešenje zajedno”, itd.

Dakle, važno je da stvari budu jasne, istaknute. pojednostavljene. Integrišite svoj call to action na svakoj stranici svoga sajta.

7. Pisanje bloga

Dok se SEO pravila menjaju na dnevnoj bazi, jedan element je konstantan: sajtovi na kojima se objavljuje verodostojan, vredan sadržaj na dnevnoj bazi u dalekoj su prednosti nad onim sajtovima koje to ne čine.

Najjednostavniji način da se to postigne je pisanje bloga koji će vam omogućiti deljenje bitnih informacija za svojim klijentima i to svakodnevno.

Ti isti sadržaji jednostavni su za deljenje putem društvenih mreža i newslettera stvarajući dodatne dodirne tačke (sa klijentima) koje bi mogle poboljšati vašu dugoročnu marketinšku strategiju.

Ukoliko razmišljate o blogu uzmite u obzir sledeća pravila:

  • odgovarajte na postavljena pitanja svojih klijenata
  • pišite sadržaje usko vezane sa onim čime se bavite
  • pišite o prednostima i vrednostima svog brenda za vaše klijente
  • spomenite i istaknite svoje članove tima koji su zaslužni za uspeh vašeg Brenda
  • objavljujte novosti i posebne ponude koje nudi vaša firma

Broj ovih opcija je beskonačan. Trudite se pisati članke barem jednom nedeljno kako bi svojim klijentima dali razlog za povratak na vaš sajt.

8. Stranica “Kontakt”

Ništa ne može toliko naljutiti klijenta nego kada želi postaviti pitanje, a ne može pronaći obrazac/formu u kojoj će to učiniti ili “okrenuti” broj telefona kako bi dobio traženi odgovor. Jedino logično što on u tom trenutnu može učiniti je povratak na Google i traženje nove firme, a vi ste sigurno izgubili klijenta.

Ukoliko nemate stranicu “Kontakt”, vaš sajt gubi smisao i nije izrađen u svrhu sklapanja posla.

Broj mobilnog/telefona, e-mail adresa i kontakt forma tri su najvažnija elementa stranice “Kontakt”.

9. Ispričajte svoju priču

Šta će vas istaknuti naspram konkurencije? Zašto bi potencijalni klijent trebao odabrati vaše usluge, a ne usluge nekog drugog? Odgovori na ova pitanja započinju pričom o vama i vašem brendu.

Klijenti se žele povezati sa brendom sa kojim ostvaruju poslovni odnos; žele vas upoznati, shvatiti cilj i misiju vaše firme i saznati zašto se bavite time čime se bavite.

Na stranici “O nama” opišite istoriju svoje firme, recite nešto o sebi i kolegama sa kojima radite, prezentujte svoju radnu okolinu i ostvarićete povezanost sa vašim klijentima koja će na kraju rezultirati konverzijom.

10. Responzivnost

Prošle godine broj korisnika mobilnih telefona nadmašio je broj korisnika računara. Drugim rečima, veći je broj klijenata koji će pristupiti vašem sajtu putem mobilnog telefona, nego putem računara. Responzivnost (prilagodljivost sajta uređajima/ekranima svih veličina) je postala temeljni element izrade web sajtova stoga nema ni smisla kreirati nove ne uzimajući ovaj element u obzir.

Ukoliko budete sledili 10 navedenih pravila pri kreiranju web sajta, budite sigurni da će biti atraktivan, funkcionalan i spreman za dočekivanje novih klijenata.

Želite kvalitetan web sajt? Pošaljite nam upit…

Vaše ime (obavezno)

Vaš Email (obavezno)

Naslov

Poruka

Our Reader Score
[Total: 1 Average: 5]