Internet je izuzetan alat za oglašavanje malih firmi, a koliko je meni poznato i jedini. Ok, možda će neko reći da ima smisla oglašavati u štampanim časopisima, ali ko to više čita? Danas kada svi žele obrazovane “mlade” ljude od 25-45 koji puno zarađuju, najlakše ih je (ipak) dosegnuti online.

Krenimo od početka. Napravićemo jedan mali marketinški mix iz perspektive firme koja nudi online usluge. Ovde neću spominjati webshop, newsletter i ostale džidže koje verovatno već imate implementirane 😉

Google AdWords – Pretraga (Google Search)

Definitivno najbolji i najisplativiji oblik oglašavanja. Plaćanje prema kliku, sami određujete troškove, zakupljujete ključne reči koje se tiču vašeg posla, pokrećete kampanju kada imate proizvode, zaustavljate kampanju kada ih nemate na lageru… I što je najbolje, prema IP adresama možete ciljati određene regije (npr. samo Beograd ili Novi Sad), nije potrebno oglašavati po celoj Srbiji i trošiti budžet.

Google AdWords – GDN (Google oglasna mreža)

Svi generalizuju i govore – Google oglašavanje. To baš i nije tako. Osim pretrage, Google nudi i oglašavanje putem oglasne mreže. Znači, tu imamo hiljade malih i velikih sajtova koji su na svoje stranice postavili Google AdSense kodove i omogućavaju Googlu da vrti reklame na njihovim sajtovima. Tu osim standardnih mogućnosti koje imate na pretrazi, možete dodatno još ciljati i neke određene specijalizovane web stranice npr. Ana.rs, lepotaizdravlje.rs, poljoberza.net ili kategorije top portala npr. kupujemprodajem.com (oglasi), krstarica.com (portal). Naravno, ovo su samo neke ideje za sajtove, slobodno možete potražiti i druge – samo nebo je granica.

Facebook – Fejsbuk oglašavanje

Ok, svi smo čuli da Facebook ne konvertuje dobro. I da vam nešto kažem – to je i moje iskustvo – ali ni reči o tome, to niko ne želi znati jer posrednicima (preprodavcima-agencijama) donosi zaradu od oglašavanja 😉 Hajde onda da vidimo šta se isplati. Isplati se napraviti Facebook stranicu koja će vam služiti kao support kanal. Dakle, moći ćete korisnicima dati pravovremene informacije. Ljudi će vas radije kontaktirati preko Fejsa, nego preko chata na web stranici. Osim toga, kada prikupite neki određeni broj lajkova na stranici, moći ćete te korisnike lakše ciljati kroz Facebook oglase. A da ne govorim o tome da možete promovisati postove koji su vam posebno važni.

Twitter profil

Da, Twitter ima preko 400.000 aktivnih korisnika u Srbiji, ali to je sve mahom mlađa i napredna populacija koja prati nove tehnologije, tako da ako imate online usluge, komunikacija putem Twittera je dobra stvar. Ako ništa drugo, onda kao link building strategija.

Sponzorisani članci

Svi pričaju da je stari SEO mrtav, pa tako i mi. Ali to ne znači da ne smete kupovati sponzorisane članke, pogotovo ako na dnu članka piše da je to sponzorisani oglas. Zakupite ciljani kanal i za svaki portal pripremite drugačiji članak. Druga opcija vam je da direktno od ciljanih web sajtova ili top portala zakupljujete sponzorisane članke.

Oglasne mreže

Možda vam se u početku to može činiti skupo u odnosu na cenu oglašavanja na Googlu ili Fejsu, ali putem oglasnih mreža možete dobiti nešto što je puno teže dobiti – a to je kreativa po želji. Osim toga, oglasne mreže omogućavaju kupovinu agresivnijih oglasnih formata, tako da osim CPC (cost per click) kampanja možete zakupiti i CPM (cost per mille – plaćanje prema broju prikaza) kampanje na ciljanim stranicama ili kategorijama top portala. Probajte zakupiti njihove tehno kategorije ili CPC mrežu.

Affiliate marketing

Kako funkcioniše affiliate marketing? Web portal stavlja banner na svoju stranicu i kada neko ko je kliknuo na taj banner kupi nešto na vašem web sajtu, vi plaćate određeni procenat tom mediju. S obzirom da je to sa medijima praktično nemoguće dogovoriti, pokušajte se obratiti nekoj affiliate mreži u Srbiji.

Oglašavanje u Oglasnicima

Oglašavajte svoj proizvod na malim oglasima. Nisam siguran da li halo oglasi naplaćuju kategoriju tehnologija, ali besplatnih oglasnika ima dosta – pa tako i kupujemprodajem.com može dobro doći kod oglašavanja. Ako vam se oglasnici pokažu isplativi, možete i platiti kako bi vam se oglasi bolje pozicionirali.

Poslovni imenici

To je nešto što je ostalo od samih početaka interneta. Veliki poslovni imenici sa hiljadama navedenih poslovnih subjekata. Oglašavanje u tim oglasnicima je relativno jeftino, a može vam doneti koristi kod optimizacije za pretraživače. Svakako isprobajte zute strane i razne poslovne imenike.

Oglašavanje na tematskim portalima

Zakup oglašavanja na tematskim portalima nije loša ideja ako je reč o izrazito specijalizovanim portalima. Recimo, ako je reč o prodaji poljoprivrednih proizvoda, možete se oglašavati npr. na sajtu agronet.rs. Takvi sajtovi najčešće nude neke kreativnije oblike oglašavanja od samih bannera koji onda i daju bolje rezultate.

Imajte na umu da su sve ovo “plaćeni” oblici oglašavanja, postoji i online strategija digitalnog prisustva sa kojom radite na razvoju vlastitog web sajta i razvoju ostalih offpage promocija.

Our Reader Score
[Total: 1 Average: 5]