U Srbiji trenutno ima puno muljatora, a sve se proteže kako na SEO i SEM tako i na web dizajn. Stvari koje sam vidio su za neverovati da ih neko naplaćuje, a opet svaka roba ima svog kupca, ljudi se zanesu pustim obećanjima, i na kraju budu prevareni.

Stoga, budite oprezni prilikom angažovanja firme koja će voditi Vašu kampanju. Poenta je da firma sa kojom ćete započeti saradnju mora biti jednako orijentisana i prema Vašoj zaradi, kao i svojoj. Sa njima ćete ostvariti saradnju od minimalno nekoliko meseci, želite li sarađivati sa nekim u koga niste sigurni?

Naša filozofija je, ponašaj se prema drugima kako želiš da se drugi ponašaju prema tebi. I, to radi. Sve je transparentno i otvoreno, a klijenti su zadovoljni pruženom uslugom.

Kako naručiti SEO optimizaciju sajta?

Pre svega trebate znati da Vam ni jedna ozbiljna SEO agencija neće obećati X poziciju za Y vremena. To je jednostavno nemoguće, Google često menja svoje algoritme, a ono što je vredelo danas, sutra možda više neće. Ako Vam neko kaže da ćete za tri meseca biti prvi u Google pretrazi, bežite od njega glavom bez obzira. Taj će Vas samo uvaliti u probleme, iz kojih ćete se teško izvući. I koji će Vas na kraju više koštati nego da ste sve radili po pravilima.

Inicijalna pitanja koja trebate postaviti potencijalnoj SEO agenciji:

  • hoću li dobiti izveštaj o tome šta radite, i šta će sve sadržavati. Kvalitetan izveštaj će pored opisa obavljenog posla pokazivati i korisne statistike pomoću kojih ćete jasno moći pratiti napredak Vaše SEO optimizacije
  • Kakve linkove radite? Jesu li white hat ili black hat? A svakako ih zatražite i nekoliko primera. Dobar link mora imati prirodan izgled i biti na web stranici koja nije zapuštena, odnosno kreirana samo za postavljanje linkova.
  • Hoću li dobiti onsite izveštaj? Šta će sve sadržavati? I ko će raditi implementaciju? Pitajte ih i za nekoliko primera o tome šta trenutno ne valja na Vašem sajtu. Ovde budite oprezni, ako Vam budu servirali priču da će Vam srediti meta tagove i slično, a ne budu ništa spominjali oko drugih tehičkih detalja, onda oni nisu za Vas, odnosno nemaju znanja i veštine potrebne za maksimalnu SEO efikasnost Vašeg sajta.
  • Ako Vam ponude pakete, koja je razlika između paketa. Generalno, svaki paket mora sadržati jednak kvalitet usluge, a oni Vam moraju odraditi sve što je bitno za dobijanje dobrih pozicija i visokog prometa. Nije u redu pružati manje kvalitetnu uslugu klijentu čiji je budžet nizak.
  • A šta je sa korisničkim iskustvom? Da, ovo je nešto o čemu SEO agencije u Srbiji uglavnom ne razmišljaju. Naprave Vam sajt sa svim potrebnim opcijama, i dogodi se da dobijate posetioce, ali Vaš sajt jednostavno ne ostvaruje nikakvu prodaju. I šta sad? Poželjno je da u inicijalnom pregovaranju sa SEO agencijom pitate kakva su njihova iskustva u tom delu, i da li su sposobni da Vam daju savet sa tog područja.
  • Hoćete li mi postaviti Google analitiku? Obratite pažnju da Vama daju admin pristup, kako bi kasnije kada se rastanete mogli njih isključiti iz uvida u Vaše podatke.
  • Hoćete li mi postaviti Google Webmasters tools račun? Obratite pažnju da Vama daju amin pristup, kako bi kasnije kada se rastanete mogli njih isključiti iz uvida u Vaše podatke.
  • Ako imate višejezični sajt, svakako proverite koje Vam sve jezike mogu optimizovati. Za uspešno vođenje SEO kampanje potrebno je poznavanje jezika za koji se kampanja radi. Nerealno je za očekivati da mogu raditi sve od Mađarskog pa do Ruskog.
  • Kako sa Vama mogu prekinuti saradnju?
  • Šta se događa sa mojom SEO kampanjom kada odem od Vas? Da šta će se dogoditi, da li će možda ukloniti linkove, kodove i akcije koje su postavili?
  • Nudite li garancije za pozicije, ovo sam već spomenuo gore, ako Vam to ponude odmah prekinite pregovore i uljudno se pozdravite sa njima.
  • Koliko ljudi će raditi na mojoj kampanji. U veliku SEO kampanju uvek je uključeno više ljudi. Zašto? SEO se može razložiti na nekoliko delova a svaki zahteva drugačiju kreativnost. Dobar link builder ne mora nužno poznavati tehničke onsite aspekte jednog web sajta. Isto kao što i ne mora biti talentovan za kreiranje sadržaja.

To bi bilo to, nadamo se da smo ovim člankom pomogli svakom ko ga pročita u potrazi za budućom SEO agencijom.

Our Reader Score
[Total: 1 Average: 5]